Reklamy typu "tylko połączenie".
Z każdym rokiem rośnie ilość osób korzystających z internetu przy pomocy urządzeń mobilnych. Chcemy mieć szybki i wygodny dostęp do informacji praktycznie wszędzie. W przypadku korzystania ze smartfonów bywa to trudne, chociażby przez niedostosowanie niektórych stron do ekranów tych urządzeń. Reklamy typu "tylko połączenie" są w pewnym sensie odpowiedzią na ten problem. Teraz osoby szukające hotelu w trakcie podróży, nie tylko będą mogły zobaczyć Twoją reklamę i przejść na stronę, ale też zadzwonić do hotelu nie wychodząc z wyszukiwarki. Nowy rodzaj reklam pozwala wyświetlić numer telefonu, opis firmy i przycisk „Zadzwoń” od razu przy wynikach wyszukiwania. W ten sposób nawiązanie kontaktu stanie się dla klienta jeszcze prostsze. Reklamy te zaprojektowane są tak, aby wyświetlać się jedynie na urządzeniach, z których można zadzwonić. Podobnie jak w przypadku innych reklam w wyszukiwarce, zapłacimy tutaj za każde kliknięcie – z tą różnicą, że w tym przypadku każde kliknięcie może oznaczać rozmowę telefoniczną. Według Google (Google/Ipsos, „The Role of Click to Call in the Path to Purchase”, wrzesień 2013 r. ), aż 70% osób korzystających z mobilnej wyszukiwarki, dzwoni do firm bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Warto więc spróbować!
Wyświetlanie dynamicznego licznika w reklamach.
Dotychczas reklamy tekstowe AdWords wyświetlane w wyszukiwarce były zupełnie statyczne. Było to uciążliwe, nie tylko z tego powodu, że każda drobna zmiana powodowała zresetowanie statystyk reklamy. Utrudniało to lub wręcz uniemożliwiało przekazanie różnych rodzajów informacji – takich jak np. czas pozostały do końca promocji. Teraz już jest to możliwe. Dzięki nowej funkcji, możemy dodać do naszych reklam dynamiczny licznik, który będzie odliczał dni pozostałe do wybranej przez nas daty. Wystarczy w treści reklamy wpisać "{=" i wybrać odpowiednie ustawienia. Warto przetestować tę możliwość i zaplanować ofertę promocyjną z mocnym ograniczeniem czasowym. Nic przecież nie motywuje do podjęcia decyzji, jak uciekający czas i myśl o tym, że okazja przepadnie bezpowrotnie.
Rozszerzenia objaśnień.
Nie jest to zupełna nowość – rozszerzenia objaśnień stały się dostępne jeszcze w zeszłym roku – warto jednak o tym wspomnieć. Rozszerzenia objaśnień przypominają w pewnej mierze znane już od dawna rozszerzenia linków do podstron. Również dotyczą reklam wyświetlających się na pierwszych trzech pozycjach nad wynikami organicznymi i nie do końca mamy wpływ na to, które z nich Google zdecyduje się wyświetlić. Ponadto nie zawierają linków. Bez sensu? Niezupełne. Rozszerzenia objaśnień to dodatkowe miejsce na przekazanie informacji, które nie zawsze jesteśmy w stanie umieścić w treści reklamy. Dzięki nim możemy zyskać dodatkową linijkę tekstu i wyróżnić się na tle innych reklamodawców. W przypadku hoteli jest to bardzo użyteczna funkcja. Dzięki niej możemy przekazać informacje, które teoretycznie mogłyby znaleźć się w każdej z naszych reklam, ale nie umieszczamy ich ze względu na ograniczoną ilość miejsca. Mogą to być informacje o standardzie hotelu, oferowanych atrakcjach, zdobytej nagrodzie lub cechach wyróżniających nasz obiekt. Rozszerzenia te można zdefiniować na poziomie kampanii, grupy reklam lub całego konta, co wymaga dobrego przemyślenia. Ważne, aby nie powtarzać w nich tego co zawarliśmy już w podstawowym tekście reklamy.
Aplikacja mobilna AdWords nowy Edytor AdWords.
Zmiany zachodzą również w obszarach związanych z zarządzaniem kontem i tworzeniem kampanii. Do większych zmian z pewnością wartych odnotowania należy aplikacja Google AdWords dla systemu Android. Dotychczas każda próba zarządzana kampanią przy pomocy smartfona była drogą przez mękę. Oczywiście aplikacja nie zastąpi w pełni przeglądarkowego interfejsu AdWords, ale pewnością wystarczy do sprawdzenia najważniejszych statystyk i pozwoli na szybkie wprowadzenie podstawowych zmian. Aplikację można pobrać ze sklepu Google Play.
Od jakiegoś czasu możemy również cieszyć się zupełnie nową wersją Edytora AdWords. Zmiany nie ograniczają się jedynie do nowego wyglądu interfejsu. Edytor został zupełnie przeprojektowany, dostępne funkcje zostały ulepszone, pojawiły się szereg nowych możliwości. Zarządzanie dużą ilością kampanii stało się teraz znacznie prostsze i przyjemniejsze.
Kampanie AdWords w HotelSystems.
Opisane powyżej możliwości to tylko mały fragment tego, co zmienia się w AdWords z miesiąca na miesiąc. W natłoku codziennych obowiązków czasem trudno nadążyć za wszystkimi zmianami. Na szczęście nie musisz się o to martwić. Jeżeli chcesz, aby wszystkie te nowości pracowały na Twoją korzyść i mieć pewność, że Twoje kampanie korzystają z najnowszych rozwiązań, możesz zlecić ich prowadzenie nam! Skontaktuj się z nami (marketing@hotelsystems.pl) lub dowiedz się więcej: https://www.hotelsystems.pl/reklamy-adwords-dla-hoteli