Zadbaj o wizualną prezentację oferty hotelu
Podczas dokonywania wyboru hotelu, chyba każdy z naszych Gości przegląda przynajmniej kilka stron różnych obiektów. Musimy walczyć o jego uwagę nie tylko w wyszukiwarce, ale również później, gdy już np. otworzy kilka wybranych stron hotelowych w kolejnych kartach przeglądarki. To co zobaczy na naszej stronie przez kilka pierwszych sekund, może mieć decydujący wpływ na jego ostateczny wybór. Co zatem zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji? Oczarować go wyjątkową wizualną prezentacją oferty, bo to właśnie obraz sprzedaje najlepiej.
Jak użytkownik widzi stronę?
Pierwsze co powinniśmy zrobić, to spojrzeć na swoją stronę oczami użytkownika. To co widzi on na ekranie swojego komputera może różnić się od tego, co my widzimy na swoim. Wynika to choćby z zastosowania różnych rozdzielczości ekranów. Samo dostosowanie strony do dowolnej rozdzielczości możemy zagwarantować sobie dzięki stronie stworzonej w technologii RWD. Nic jednak nie uratuje nas, jeżeli dysponujemy starymi zdjęciami o zbyt niskiej rozdzielczości. Powinniśmy więc przede wszystkim zadbać o to, by zapewnić sobie zdjęcia o rozdzielczości wystarczającej do wypełnienia ekranów wszystkich użytkowników. Skąd mamy wiedzieć, jakiej rozdzielczości używają nasi Goście? Możemy to sprawdzić w Google Analytics (wybieramy z menu: Odbiorcy --> Technologia --> Przeglądarka i system; jako wymiar podstawowy wybieramy Rozdzielczość ekranu) lub posłużyć się ogólnodostępnymi statystykami. Według badań Gemius SA, najczęściej używaną w Polsce rozdzielczością jest obecnie 1366x768. Patrząc przyszłościowo, powinniśmy jednak już teraz zatroszczyć się o rozdzielczość 1920x1080 i większe.
Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, 03.08.2015 - 09.08.2015. Więcej na www.ranking.pl.
Oczaruj klienta obrazem.
Kiedy upewnimy się już, że dysponujemy obrazami o odpowiednio dużej rozdzielczości, nie bójmy się ich pokazać. Najnowsze i najciekawsze z naszych realizacji opierają siłę pierwszego wrażenia właśnie na pełnoekranowej grafice lub wideo. Pierwsze co użytkownik zobaczy na stronie hotelu, to najpiękniejsze z jego ujęć, pokazane na całym ekranie, przysłonięte jedynie niezbędnymi elementami. Nawet menu główne może być w pierwszej chwili ukryte i pojawiać się dopiero wtedy, gdy użytkownik je wywoła. Ważne, by pierwsze sekundy spędził wpatrując się w obraz, który chcemy mu pokazać. Jeszcze lepiej, jeżeli będzie to pełnoekranowe wideo, odtwarzane automatycznie po otwarciu strony.
Taki start daje nam gwarancję wyróżnienia się na tle konkurencji, która przywita swoich użytkowników małymi fotografiami, wyeksponowanym menu czy po prostu długim tekstem powitalnym. Gdy już uda nam się zatrzymać uwagę użytkownika, musimy zadbać o to, by odpowiednie wrażenia towarzyszyły mu przez cały czas wizyty na stronie. Podstawą jest galeria zdjęć (kto jej nie sprawdza przed wyborem hotelu?), również oparta o pełnoekranowe fotografie, nie zaś o miniaturki zdjęć powiększające się do ograniczonego rozmiaru dopiero po kliknięciu. Nie bójmy się pokazać naszego hotelu z rozmachem – wykorzystując całą przestrzeń, jaką daje nam ekran użytkownika.
A co z innymi podstronami? Zastosuj sekcje!
Oczywiście strona główna i galeria nie są jedynymi miejscami, gdzie powinniśmy robić dobre wrażenie. Aby umożliwić hotelarzom atrakcyjną prezentację każdej z podstron, przygotowaliśmy specjalny moduł sekcji. Umożliwia on tworzenie podstron przy pomocy bloków (sekcji) o różnej budowie. Kolejne sekcje, ułożone jedna pod drugą, dają właścicielowi witryny możliwość elastycznego budowania podstron, zapewniając tym samym większą funkcjonalność. Kolejne podstrony nie muszą już składać się tylko z tekstu i osadzonych na stałe elementów. Teraz każda z nich może zawierać dowolną ilość sekcji o niemal dowolnej budowie.
Jak to działa? Na początek musimy zdecydować się jakich rodzajów sekcji będziemy chcieli używać. Standardowo mogą to być sekcje takie jak:
-
tekst + zdjęcie po lewej stronie tekstu
-
tekst + zdjęcie po prawej stronie tekstu
-
zdjęcie lub przewijana galeria na całą szerokość sekcji
-
sekcja wideo
-
sekcje tekst + wideo (podobnie jak w przypadku tekst + zdjęcie)
Istnieje tez możliwość stworzenia dowolnych sekcji, dopasowanych indywidualnie do strony hotelu. Jedynym ograniczeniem jest tutaj wyobraźnia. Mając już określone rodzaje sekcji, możemy przy ich pomocy zbudować podstrony naszej witryny, stosując dowolną ilość i konfigurację sekcji. Dzięki temu każda podstrona będzie wyglądać inaczej. Nasza witryna wyróżni się na tle konkurencji, a użytkownik nie będzie się nudzić przeglądając jej kolejne zakładki. Właściciel strony zyskuje pełną kontrolę nad zawartością sekcji, a przy pomocy intuicyjnego panelu CMS, może w każdej chwili przebudować swoją stronę, edytując poszczególne sekcje, zmieniając ich kolejność, wyłączając lub dodając nowe.
Teraz sekcje również w pakietach
Sekcje w budowie podstron są dostępne już od dłuższego czasu i wiele hoteli wykorzystuje je z sukcesem i zadowoleniem. Stosunkowo nowym rozwiązaniem dostępnym w HotelSystems są zaś sekcje w prezentacji pakietów. Dotychczas zaprezentowanie pakietów w atrakcyjny sposób mogło nastręczać pewnych problemów. Często w obrębie jednej witryny wszystkie oferty pakietowe wyglądały tak samo. Albo skupiały się na przejrzystym przekazie (np. wypunktowana zawartość pakietu), albo szły w stronę nadmiernej ilości tekstu. Teraz każdy pakiet można zaprezentować inaczej, stosując sekcje. Ich działanie jest podobne jak w przypadku sekcji w treści strony. Najpierw decydujemy o rodzajach sekcji, a następnie budujemy z nich prezentację pakietu. Interesującą opcją jest tu możliwość utworzenia sekcji do wielokrotnego wykorzystania. Jeżeli jakaś treść – np. informacja o usługach zawsze dostępnych w cenie pobytu, jest powtarzana przy prezentacji każdego pakietu, wystarczy raz utworzyć sekcję zawierającą te informacje. Następnie sekcję można wykorzystać w prezentacji każdego z pakietów. Podobnie możemy utworzyć sekcję uniwersalną dla pakietów SPA, pakietów rodzinnych itd.